Teknik och utrustning1.Vilken utrustning behöver jag till mitt event? –Ja! De flesta anläggningar går att koppla in via 3,5 mm (hörlursuttag) eller Bluetooth. Mikrofoner ansluts med XLR.2.Funkar detta med min dator/mikrofon/instrument/etc? – Ljudet kopplas med sladd mellan mixer och högtalare för att undvika störningar – särskilt viktigt när det är mycket folk i lokalen.3.Är det trådlöst? – Ljudet kopplas med sladd mellan mixer och högtalare för att undvika störningar – särskilt viktigt när det är mycket folk i lokalen.4.Hur många personer klarar ljudanläggningen? – Det beror på vilket paket ni väljer. Jag har angett en rekommendation på varje paket på hemsidan.5.Är ljuset tillräckligt starkt för utomhus/inomhus? – Det beror på om det är inomhus eller utomhus, och tid på dygnet. Dagsljus, särskilt mitt på dagen, kan minska effekten. Kvällstid fungerar ljuset utmärkt.6.Har ni utrustning för livestream eller hybridmöten? – Ja! Jag använder teknik från Canon och Blackmagic Design för bästa kvalitet. Jag kan även hjälpa till på plats.Pris och paket7.Vad kostar det att hyra? – Priserna står vid varje paket. Det är dygnspriser. Om ni t.ex. har ett bröllop och vill hämta dagen innan och lämna dagen efter kostar det inget extra.8.Finns det paketpriser för ljud/ljus + tekniker? – Ja, det går att ordna. Kontakta mig på info@ljudsystem.se så sätter jag ihop ett paket.9.Ingår leverans och montering i priset? – Nej, det ingår inte som standard. Ni hämtar, monterar och lämnar själva. Instruktioner följer med. Leverans och montering kan köpas till i mån av tid.Leverans och support10.Kan ni leverera och rigga utrustningen? - Ja, det går att ordna i mån av tid. Kontakta mig på info@ljudsystem.se i god tid – vissa helger är mycket bokade.11.Vad händer om något går sönder eller inte funkar? – Vanligt slitage står jag för. Om det däremot handlar om skador p.g.a. oaktsamhet eller fel hantering står ni för reparationen.12.Har ni jour eller support under eventet? –Det går att lägga till jour med fri telefonsupport och utryckning vid behov. Annars debiteras support per timme. Går något fel som är mitt ansvar, står jag för det.Bokning och Tidsram13.Hur lång tid innan måste jag boka? – Det varierar beroende på säsong. Vid t.ex. studenthelger bör du vara ute i god tid.14.Hur länge får jag ha utrustningen? – Det beror på vad vi har avtalat. Vid bröllop brukar det gå bra att hämta tidigare och lämna några dagar efter. Vill ni ha kvar utrustningen längre (t.ex. en vecka) tillkommer extra hyra.15.Kan jag ändra bokningen i sista minuten? – Det beror på säsong och tillgänglighet. Mindre ändringar som t.ex. lägga till en lampa brukar gå bra.Övrigt16.Behöver jag något tillstånd eller el för att använda utrustningen? – För privata fester behövs inga tillstånd. Vid offentliga evenemang krävs oftast STIM-licens och ibland polistillstånd. Trådlösa mikrofoner används på mitt tillstånd.17.Kan ni hjälpa till med hela produktionen eller bara hyra ut? – Ja! Jag erbjuder inte bara teknik, utan även tekniker och hjälp med hela produktionen. Jag är utbildad eventkoordinator.Har du en annan fråga? Jag svarar gärna – slå en signal eller skicka ett mej till Info@ljudsystem.se
Vid frågor Ring 042-45 70 421
Ljud Ljus Eventsystem Västra Skåne AB Norrlyckegatan 11 254 75 Ödåkra Tel: 042-45 70 421Mail: Info@ljudsystem.se
Vanliga frågor
Teknik och utrustning1.Vilken utrustning behöver jag till mitt event? –Ja! De flesta anläggningar går att koppla in via 3,5 mm (hörlursuttag) eller Bluetooth. Mikrofoner ansluts med XLR.2.Funkar detta med min dator/mikrofon/instrument/etc? – Ljudet kopplas med sladd mellan mixer och högtalare för att undvika störningar – särskilt viktigt när det är mycket folk i lokalen.3.Är det trådlöst? – Ljudet kopplas med sladd mellan mixer och högtalare för att undvika störningar – särskilt viktigt när det är mycket folk i lokalen.4.Hur många personer klarar ljudanläggningen? – Det beror på vilket paket ni väljer. Jag har angett en rekommendation på varje paket på hemsidan.5.Är ljuset tillräckligt starkt för utomhus/inomhus? – Det beror på om det är inomhus eller utomhus, och tid på dygnet. Dagsljus, särskilt mitt på dagen, kan minska effekten. Kvällstid fungerar ljuset utmärkt.6.Har ni utrustning för livestream eller hybridmöten?– Ja! Jag använder teknik från Canon och Blackmagic Design för bästa kvalitet. Jag kan även hjälpa till på plats.Pris och paket7.Vad kostar det att hyra? – Priserna står vid varje paket. Det är dygnspriser. Om ni t.ex. har ett bröllop och vill hämta dagen innan och lämna dagen efter kostar det inget extra.8.Finns det paketpriser för ljud/ljus + tekniker? – Ja, det går att ordna. Kontakta mig på info@ljudsystem.seså sätter jag ihop ett paket.9.Ingår leverans och montering i priset? – Nej, det ingår inte som standard. Ni hämtar, monterar och lämnar själva. Instruktioner följer med. Leverans och montering kan köpas till i mån av tid.Leverans och support10.Kan ni leverera och rigga utrustningen? - Ja, det går att ordna i mån av tid. Kontakta mig på info@ljudsystem.se i god tid – vissa helger är mycket bokade.11.Vad händer om något går sönder eller inte funkar? – Vanligt slitage står jag för. Om det däremot handlar om skador p.g.a. oaktsamhet eller fel hantering står ni för reparationen.12.Har ni jour eller support under eventet? –Det går att lägga till jour med fri telefonsupport och utryckning vid behov. Annars debiteras support per timme. Går något fel som är mitt ansvar, står jag för det.Bokning och Tidsram13.Hur lång tid innan måste jag boka? – Det varierar beroende på säsong. Vid t.ex. studenthelger bör du vara ute i god tid. 14.Hur länge får jag ha utrustningen? – Det beror på vad vi har avtalat. Vid bröllop brukar det gå bra att hämta tidigare och lämna några dagar efter. Vill ni ha kvar utrustningen längre (t.ex. en vecka) tillkommer extra hyra.15.Kan jag ändra bokningen i sista minuten? – Det beror på säsong och tillgänglighet. Mindre ändringar som t.ex. lägga till en lampa brukar gå bra.Övrigt16.Behöver jag något tillstånd eller el för att använda utrustningen? – För privata fester behövs inga tillstånd. Vid offentliga evenemang krävs oftast STIM-licens och ibland polistillstånd. Trådlösa mikrofoner används på mitt tillstånd.17.Kan ni hjälpa till med hela produktionen eller bara hyra ut? – Ja! Jag erbjuder inte bara teknik, utan även tekniker och hjälp med hela produktionen. Jag är utbildad eventkoordinator.Har du en annan fråga? Jag svarar gärna slå en signal eller skicka ett mej till Info@ljudsystem.se
Vid frågor Ring 042-45 70 421
Ljud Ljus Eventsystem Västra Skåne ABDin Leverantör av Ljud, Ljus och Bildteknik